17 oktober 2012

Jag, sticka??

Det trodde du inte, min gamla syslöjdslärare! ;) 
Mitt första försök att sticka var på syslöjden i skolan, för fler år sen än jag har lust att tänka på.. Det gick sådär..eller mest inte alls.
Halsduken blev en krokig vimpelliknande historia, och jag övertalade min snälla mamma att avsluta hatobjektet. 
Jag vägrade länge att ens fundera på att våga skapa med garn, men så småningom fastnade jag i amigurumi-träsket och många virkade projekt har det blivit med tiden. 

Stickning har jag däremot med varm hand överlåtit åt andra. Fram tills nu. 
Av en händelse såg jag att man kunde få en gratiskurs på Craftsy för ett tag
 sedan, och jag ramlade på en riktig nybörjarkurs i stickning. Kollade ett par avsnitt och det såg ju faktiskt lite kul ut. 
Riktigt kul till och med. Fram med garn och stickor och börja knåpa..
Resultatet blev en scarf, inte den vackraste skapelse världen skådat, men ändå. Den är stickad, av mig :o Med både slätstickning, moss-stickning och lite spets. Snabbt och bra nybörjarprojekt, rekommenderas varmt om någon blir sugen på att testa =) 
(Kolla in de andra projekten folk har gjort..och gå inte efter min..eh..scarf. Ok?)

Modellutbudet här hemma var begränsat, men tillslut hittade jag en glad flicka som ställde upp.



Tillbaks till stickningen nu...
Kram på er,



Photobucket

Inga kommentarer: