27 april 2011

Gamla släktfoton, CC och kreativ tid

Jag är så glad över att ha kommit igång med scrappandet igen. Jag har verkligen saknat det, och alla härligt kreativa människor i scrapvärlden =)
Här är ytterligare ett bidrag till Scrappiz CC. En layout om min son, när han gick ut högstadiet förra året.



och en på min älskade lilla systerdotter =) Här målas det påskägg för fullt:

Jag skulle som vanligt behövt lite fler timmar på dygnet, men jag får försöka dela upp skapartiden mellan alla olikavirk och scrap- projekt, så gott det går.
Jag harförresten ett stort scrappigt projekt gång...
Min mamma har en hel del gamla, riktigt gamla, släktfotografier, och nu har jag äntligen fått tummen ur ; scannat in dem och gjort kopior =D Jag gav bort varsin samling till mamma och min syster, och själv behöll jag två.. Jag tänkte göra ett album med den ena högen, ett riktigt gammalt släktalbum.
Härligt med kopior dock, så jag kan scrappa korten utan att vara orolig ;) Jag har tänkt göra detta så länge, men det har bara inte blivit av. Det är en ovärderlig skatt, och tänk om något hänt med korten innan man fått gjort kopiorna...
Måste visa upp ett av dem, älskar detta kortet. Det är på min mormor och hennes syster,
någon gång på 20-talet.

Visst är det härligt? =)
Kram,

Photobucket

2 kommentarer:

Karin sa...

åå va massa fina alster du har gjort till cc´n! Härligt å se att du scrappar igen, saknar dina vackra alster. Förstår att du inte kunde hålla dig borta från en CC.. *fniss* Vilken härlig bild på din mormor. Så fin LO på din son å den med Monira äe ju sååå fin! Hoppas du får en härlig vecka, tänker mycket på dig! stor kram! ♥

Ida sa...

Ohhh va mycket vacker att vila ögonen på här va!!!
hoppas att allt är väl med dig!
Kram