26 april 2008

Till minne av en vän

Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag
och någonting alldeles
oväntat sker.
Världen förändras för varje dag,
men ibland blir den aldrig
densamma mer.

Av Alf Henriksson

Det gör så fruktansvärt ont att mista en vän. Kan inte riktigt fatta ännu, att du inte kommer tillbaka igen...
Du var ju så full av liv... Jag hittar inte orden jag skulle vilja skriva, kanske finns de helt enkelt inte? Låter en dikt och en psalm tala för mig nu.


Mista en vän
(Text och musik: Gullan Bornemark)

Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän.
Något fint går itu.
Här är jag, var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen.

Som en fjäril som lyfter från blomman,
som en fågel som lämnar sitt bo
söker själen sin väg mot det höga,
så har jag hört,
så har jag lärt.
Är det sant, så vet du det nu.
Här är jag, var är du?

Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän.
Något fint går itu.
Här är jag, var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen.


Vila i frid David

Inga kommentarer: